Overdracht woning

Een woning gekocht? Dan heeft u een koopovereenkomst getekend. De officiële akte en levering van de woning verloopt in Nederland via de notaris. Zo zijn alle juridische zaken goed geregeld en weten zowel de verkoper als u, wat de rechten en plichten zijn bij de overdracht van het huis.

Financiële voortgang bewaken
Wij bewaken de financiële voortgang bij de overdracht van een woning. Dit betekent dat wij in de gaten houden dat de gelden waarmee u de woning aankoopt beschikbaar zijn, bijvoorbeeld door een lening bij de bank. Met onze jarenlange ervaring weten we alles van het opstellen en passeren van hypotheekaktes. Mocht er iets niet in orde zijn, dan signaleren wij dit op tijd en trekken aan de bel.

Overdracht van de woning bij Sekuer Notarissen
Samen met de verkoper van uw woning komt u na de laatste woninginspectie naar ons kantoor. Na het doornemen en tekenen van de leveringsakte en het overhandigen van de sleutels, is de woning officieel uw eigendom. Heeft u zelf ook uw woning verkocht? We kunnen de verschillende overdrachtsmomenten op elkaar laten aansluiten. 

Een eigen huis, denk groter dan het bezit!
Wanneer je een eigen huis bezit, is het verstandig om meer zaken te regelen dan alleen de hypotheek. Veel mensen denken wel aan het regelen van verzekeringen, maar vergeten te registreren aan wie de woning (of de hypotheekschuld daarop) toekomt bij overlijden of echtscheiding. Bij samenwonen kunt u de verdeling laten vastleggen in een samenlevingscontract. Ook voor samenlevingscontracten en testamenten, of een huwelijk onder voorwaarden, kunt u bij Sekuer Notarissen terecht. Neem contact met ons op voor het doornemen van alle wensen en mogelijkheden.


Anderen over Sekuer

“Goed en plezierig gesprek gehad met de notaris. De belangrijke punten uit de akte van levering en hypotheek akte zijn tot in detail uitgelegd. Ook de voorbereiding door een collega was keurig geregeld.”

- R. Deelstra